Zoubková víla

06.04.2021

Toto je obálka knihy, kde mi těsně po polovině prosince 2020 vyšla první povídka. Pokud se tážete, co to ty "Trojpovídky" vůbec jsou, potom vězte, že na jednu se museli sejít tři autoři, kteří se předtím neznali. Dostali za úkol vymyslet příběh složený ze tří povídek tak, aby každá fungovala sama o sobě a dohromady tvořily celek. 

Z knihy jsem vybral "nejbrutálnější" příběh poeticky nazvaný "Zoubková víla".

První povídku "Zubní hygienistka" napsal Jiří Koreš, který o ní řekl: "Moje nová zubní hygienistka mi jednou mezi řečí řekla, že po práci má zubů plné zuby. Tiše jsem na křesle trpěl a přemýšlel o tom, jak by mohla vypadat taková vyhořelá hygienistka."

Poslechnout si ji můžete kliknutím na tento odkaz.

O druhou nazvanou "Zlatý zub" se přičinila Kristýna Lyachová. Ta se o svou inspiraci podělila těmito slovy: "Jednou jsem našla v krabičce babiččin zlatý zub. Připomnělo mi to, jak jsem jako dítě s oblibou pomáhala svým viklajícím se mléčným zoubkům ven. Jakákoliv podobnost s Aničkou je ale samozřejmě zcela náhodná."

O zlatém zubu se více dozvíte zde.

Závěr nazvaný výstižně "Kanec" vyšel z pera Karin Novotné. "Lidský zub je stejně tvrdý jako žraločí," říká a pokračuje. "I aférka na síti je nevěra. The Clash byla britská punk rocková kapela, která existovala mezi lety 1976 a 1986."

Finále je připravené zde.

Pro nás "nespíkující" uvádím překlad části písničky britské kapely, jež zazní na konci "Kance". 

Mám teď zůstat, nebo mám odejít?
Mám teď zůstat, nebo mám odejít?
Když odejdu, nastanou problémy.

A pokud zůstanu, bude to ještě horší... 

Zdeněk Balcar - čtení z knih
Všechna práva vyhrazena 2021
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky